Driftsmeldinger

Her finner du en oversikt over planlagt arbeid og eventuelle nettfeil. Klikk på driftsmeldingstittelen for å se detaljer om arbeidet eller feilen.

Pågående driftsforstyrrelser

Ticket number: CS6910557
Location: Bergen
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Foreløpig ukjent

Occurred: Tue, 18 Nov 2025 22:52:39 CET
Estimated Time of Repair: To be announced

Status: Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Next update: Sat, 22 Nov 2025 15:00:00 CET

Last update(s):
Fri, 21 Nov 2025 12:26:29 CET – Ytterligere feilkorrigering er planlagt til i morgen.
Thu, 20 Nov 2025 16:25:13 CET – Siden forkastningen er mer omfattende enn først anslått, kan oppløsningstiden være lengre enn normalt. Feilsøking fortsetter i morgen med underleverandøren.
Thu, 20 Nov 2025 13:58:54 CET – Tekniker på stedet. Feilsøking pågår
Thu, 20 Nov 2025 11:34:38 CET – Tekniker på vei for å fortsette feilsøkingen.
Wed, 19 Nov 2025 16:56:11 CET – Feilsøking fortsetter i morgen med underleverandøren.
Wed, 19 Nov 2025 15:44:37 CET – Feilsøking pågår hos underleverandøren.
Wed, 19 Nov 2025 11:30:01 CET – Feilsøking pågår hos underleverandøren.
Wed, 19 Nov 2025 08:23:05 CET – Feilsøking pågår hos underleverandøren.
Wed, 19 Nov 2025 01:57:41 CET – Vi har undersøkt og funnet et problem i kabelen til våre underleverandører. Vår leverandør etterforsker.
Wed, 19 Nov 2025 00:12:59 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The update(s) are machine translated.

Ticket number: CS6877692
Location: Fåberg – Børstad
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Fiberbrudd

Occurred: Fri, 07 Nov 2025 13:42:15 CET
Estimated Time of Repair: To be announced

Status: Feilsøking pågår
Next update: Thu, 27 Nov 2025 13:00:00 CET

Last update(s):
Thu, 20 Nov 2025 16:14:17 CET – Vi planlegger feilkorrigering med underleverandøren.
Thu, 20 Nov 2025 14:41:25 CET – Feilsøking pågår hos underleverandøren.
Mon, 17 Nov 2025 11:29:59 CET – Vi planlegger en permanent løsning med vår underleverandør; Prosessen er imidlertid kompleks og vil ta tid å fullføre.
Fri, 14 Nov 2025 14:08:34 CET – Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Møter og feilsøking mellom Globalconnect og underleverandøren finner sted regelmessig for å løse problemet så raskt som mulig.
Thu, 13 Nov 2025 15:25:12 CET – Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Møter og feilsøking mellom Globalconnect og underleverandøren finner sted regelmessig for å løse problemet så raskt som mulig.
Wed, 12 Nov 2025 15:15:06 CET – Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Møter og feilsøking mellom Globalconnect og underleverandøren finner sted regelmessig for å løse problemet så raskt som mulig.
Wed, 12 Nov 2025 00:00:26 CET – Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Møter og feilsøking mellom Globalconnect og underleverandøren finner sted regelmessig for å løse problemet så raskt som mulig.
Tue, 11 Nov 2025 10:31:50 CET – Feilsøking pågår fortsatt mellom Globalconnect og vår underleverandør. På grunn av at feilen tar lengre tid å reparere, henter vår underleverandør tilgjengelige lenker for å omdirigere tjenestene våre. Noen kunder bør se tjenestene sine gjenopprettet.
Mon, 10 Nov 2025 23:19:58 CET – Feilsøking pågår fortsatt mellom Globalconnect og vår underleverandør. På grunn av at feilen tar lengre tid å reparere, henter vår underleverandør tilgjengelige lenker for å omdirigere tjenestene våre. Noen kunder bør se tjenestene sine gjenopprettet, arbeidet med å gjenopprette de gjenværende tjenestene vil fortsette i morgen.
Mon, 10 Nov 2025 14:18:42 CET – Feilsøking pågår.
Mon, 10 Nov 2025 10:17:43 CET – På grunn av at feilen er mer omfattende enn først vurdert, pågår feilsøking med vår underleverandør angående denne saken.
Sat, 08 Nov 2025 18:39:26 CET – På grunn av at feilen er mer omfattende enn først vurdert, vil felles feilsøkingsarbeid fortsette med GlobalConnect og vår underleverandør på mandag.
Sat, 08 Nov 2025 16:25:00 CET – Feilen er identifisert på en spinnfiber, noe som vil forlenge løsningstiden. Vi rådfører oss for tiden med vår underleverandør for å utforske alternative løsninger.
Sat, 08 Nov 2025 15:09:56 CET – Tekniker på stedet. Feilsøking pågår
Sat, 08 Nov 2025 13:07:28 CET – Vår tekniker venter for tiden på tilgang fra den lokale kontakten; Feilsøkingen gjenopptas når tilgang er gitt.
Sat, 08 Nov 2025 11:20:42 CET – Tekniker på stedet. Feilsøking pågår
Fri, 07 Nov 2025 19:49:22 CET – Ytterligere feilsøking er utsatt til i morgen på grunn av manglende tilgang til et nødvendig sted.
Fri, 07 Nov 2025 19:18:58 CET – Mistanke om kabelfeil. Feilsøking pågår.
Fri, 07 Nov 2025 16:39:08 CET – Mistanke om kabelfeil. Feilsøking pågår.
Fri, 07 Nov 2025 14:22:12 CET – Tekniker bestilt.
Fri, 07 Nov 2025 13:48:20 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The update(s) are machine translated.

Ticket number: CS6921460
Location: Kyrksæterøra
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Fiberbrudd

Occurred: Fri, 21 Nov 2025 18:56:45 CET
Estimated Time of Repair: To be announced

Status: Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Next update: Sat, 22 Nov 2025 10:00:00 CET

Last update(s):
Sat, 22 Nov 2025 06:02:37 CET – En forstyrrelse oppdaget i nettverket til vår underleverandør. Feilsøking pågår hos underleverandøren.
Sat, 22 Nov 2025 03:38:20 CET – En forstyrrelse oppdaget i nettverket til vår underleverandør. Feilsøking pågår hos underleverandøren.
Sat, 22 Nov 2025 02:36:14 CET – Tekniker på stedet. Feilsøking pågår
Fri, 21 Nov 2025 22:27:27 CET – Tekniker på vei.
Fri, 21 Nov 2025 22:00:51 CET – Teknikeren bestilte.
Fri, 21 Nov 2025 20:33:15 CET – Feilsøking pågår.
Fri, 21 Nov 2025 18:58:45 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The update(s) are machine translated.

Ticket number: CS6918232
Location: Tromsø
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Fiberbrudd

Occurred: Thu, 20 Nov 2025 15:44:31 CET
Estimated Time of Repair: To be announced

Status: Tekniker ankommet. Fiberskjøting pågår.
Next update: Sat, 22 Nov 2025 11:00:00 CET

Last update(s):
Sat, 22 Nov 2025 04:06:08 CET – Tekniker på stedet. Fiberskjøting pågår
Sat, 22 Nov 2025 01:38:08 CET – Tekniker på stedet. Fiberskjøting pågår
Fri, 21 Nov 2025 21:25:27 CET – Teknikeren har begynt å skjøte fiberen.
Fri, 21 Nov 2025 21:19:25 CET – Reparasjonsarbeidet pågår.
Fri, 21 Nov 2025 19:15:03 CET – Tekniker på stedet. Forbereder oppstart av feilkorrigering
Fri, 21 Nov 2025 16:12:11 CET – Tekniker på stedet. Forbereder oppstart av feilkorrigering
Fri, 21 Nov 2025 12:02:34 CET – Tekniker på stedet. Feilsøking pågår. Kabelarbeidet er i gang, og vi sender en oppdatering så snart vi hører mer fra teknikere på stedet.
Fri, 21 Nov 2025 08:37:57 CET – En tekniker ble sendt ut for å fortsette feilsøkingen.
Fri, 21 Nov 2025 00:33:42 CET – Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. Kabelen mistenkes å ha blitt kuttet av en tredjeparts gravemaskinoperatør. På grunn av omstendighetene har fyllmaterialet fra gravemaskinen dekket kumlokket vårt, noe som hindrer teknikeren i å få tilgang til det i kveld. Våre teknikere følger opp om morgenen for å prøve å utforske mulige løsninger for en reparasjon.
Thu, 20 Nov 2025 22:59:18 CET – Tekniker på stedet. Feilsøking pågår
Thu, 20 Nov 2025 20:49:35 CET – Siden forkastningen er mer omfattende enn først anslått, kan oppløsningstiden være lengre enn normalt.
Thu, 20 Nov 2025 16:03:07 CET – Teknikeren bestilte.
Thu, 20 Nov 2025 15:49:51 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The update(s) are machine translated.

Ticket number: CS6904137
Location: Årnes
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Fiberbrudd

Occurred: Mon, 17 Nov 2025 11:50:12 CET
Estimated Time of Repair: To be announced

Status: Tekniker bestilt
Next update: Mon, 24 Nov 2025 09:00:00 CET

Last update(s):
Fri, 21 Nov 2025 19:14:25 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi ny informasjon så snart en ETA er tilgjengelig.
Fri, 21 Nov 2025 15:35:57 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi ny informasjon så snart en ETA er tilgjengelig.
Thu, 20 Nov 2025 16:56:25 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi ny informasjon så snart en ETA er tilgjengelig.
Thu, 20 Nov 2025 14:25:03 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi ny informasjon så snart en ETA er tilgjengelig.
Thu, 20 Nov 2025 10:36:12 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi ny informasjon så snart en ETA er tilgjengelig.
Wed, 19 Nov 2025 18:14:17 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi ny informasjon så snart en ETA er tilgjengelig.
Wed, 19 Nov 2025 13:54:43 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi ny informasjon så snart en ETA er tilgjengelig.
Wed, 19 Nov 2025 11:29:23 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi neste oppdatering så snart en ETA er tilgjengelig.
Tue, 18 Nov 2025 17:09:31 CET – Teknikeren venter fortsatt på tildeling av en hovedvakt. Vi vil gi neste oppdatering så snart en ETA er tilgjengelig.
Tue, 18 Nov 2025 12:15:18 CET – Teknikeren har målt et brudd, men på grunn av feilens plassering må en nettsikring sikres før feilsøking kan fortsette. Dette kan ta litt tid; Oppdateringer vil følge etter hvert som de blir tilgjengelige.
Tue, 18 Nov 2025 08:08:41 CET – En ny tekniker er tildelt dette og venter på å få tilgang til stedet.
Mon, 17 Nov 2025 22:04:26 CET – Feilretting er satt på vent til i morgen på grunn av manglende tilgang til stedet.
Mon, 17 Nov 2025 21:16:16 CET – Kabelfeil oppdaget. Teknikere jobber med å løse problemet.
Mon, 17 Nov 2025 11:58:37 CET – Teknikeren bestilte.
Mon, 17 Nov 2025 11:53:27 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The update(s) are machine translated.

Løste driftsforstyrrelser

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6915537
Location: Eidsvoll
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Vedlikehold

Occurred: Thu, 20 Nov 2025 02:32:31 CET
Service(s) restored: Thu, 20 Nov 2025 06:22:51 CET

History:
Thu, 20 Nov 2025 06:21:56 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Det er ukjent, men mistenkes å være et ukjent og uannonsert planlagt arbeid som forårsaket strømbruddet. Løsning: Gjenopprettet uten inngripen.
Thu, 20 Nov 2025 05:45:41 CET – Vi har sendt ut en tekniker for å starte målinger for å finne feilplassering.
Thu, 20 Nov 2025 02:33:39 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6920203
Location: Gardermoen
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Foreløpig ukjent

Occurred: Fri, 21 Nov 2025 11:21:23 CET
Service(s) restored: Fri, 21 Nov 2025 18:09:30 CET

History:
Fri, 21 Nov 2025 18:08:48 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Fiberbrudd Løsning: Fast fiberbrudd
Fri, 21 Nov 2025 16:49:45 CET – Teknikeren bestilte.
Fri, 21 Nov 2025 15:44:17 CET – Teknikeren bestilte.
Fri, 21 Nov 2025 14:46:11 CET – Feilsøking pågår.
Fri, 21 Nov 2025 11:27:05 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6915217
Location: Innlandet
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Foreløpig ukjent

Occurred: Wed, 19 Nov 2025 23:25:41 CET
Service(s) restored: Thu, 20 Nov 2025 09:59:31 CET

History:
Thu, 20 Nov 2025 09:58:30 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Monitorfeil. Løsning: Feil i monitor-tjenester gjenopprettet.
Thu, 20 Nov 2025 00:20:27 CET – Etter undersøkelse ble alle berørte kretser bekreftet som oppe. Sannsynligvis var det et kort strømbrudd på overvåkningen. Vi kan ikke verifisere restaureringen før det pågående planlagte arbeidet er fullført.
Wed, 19 Nov 2025 23:50:59 CET – Noen kurser som ville bli påvirket av en kommende endring, ble rapportert ned før endringen startet. Vi har sjekket med vår leverandør, og endringsarbeidet ble ikke gjennomført før avtalt tid. Vår tredje linje etterforsker.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6915757
Location: Ljabru
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Vedlikehold

Occurred: Thu, 20 Nov 2025 07:22:12 CET
Service(s) restored: Fri, 21 Nov 2025 13:33:52 CET

History:
Fri, 21 Nov 2025 13:33:42 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Mislykket planlagt arbeid. Løsning: Det planlagte arbeidet ble fullført etter at tjenestevinduet var over.
Fri, 21 Nov 2025 11:37:57 CET – Teknikeren er bestilt på nytt. Ytterligere feilsøking er nødvendig for å løse dette problemet, vi venter på at teknikeren skal ankomme og samle inn mer informasjon. Vi beklager ulempen og ber deg vente litt lenger.
Thu, 20 Nov 2025 20:27:17 CET – Våre ingeniører har gjenopprettet deler av de berørte tjenestene, og feilsøking pågår.
Thu, 20 Nov 2025 18:01:47 CET – Feilsøking pågår.
Thu, 20 Nov 2025 14:02:53 CET – Feilsøking pågår.
Thu, 20 Nov 2025 09:37:52 CET – Våre ingeniører har gjenopprettet deler av de berørte tjenestene, og feilsøking pågår.
Thu, 20 Nov 2025 07:28:52 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6916608
Location: Oslo – Gjøvik
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Foreløpig ukjent

Occurred: Thu, 20 Nov 2025 10:22:47 CET
Service(s) restored: Thu, 20 Nov 2025 13:16:19 CET

History:
Thu, 20 Nov 2025 13:14:43 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Ingen feil funnet. Løsning: Ingen feil funnet, ingen handlinger iverksatt.
Thu, 20 Nov 2025 10:46:46 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6914782
Location: Oslo, Karenslyst Allé
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Power issue

Occurred: Wed, 19 Nov 2025 16:41:45 CET
Service(s) restored: Thu, 20 Nov 2025 10:58:40 CET

History:
Thu, 20 Nov 2025 10:58:00 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd på stedet. Løsning: Feltteknikeren på stedet har gjenopprettet strømmen og renset fibrene. Hvis du fortsatt opplever problemer, sørg for å starte enhetene dine på nytt hjemme.
Wed, 19 Nov 2025 21:22:08 CET – Feilkorrigering er utsatt til i morgen på grunn av manglende tilgang til stedet.
Wed, 19 Nov 2025 19:27:26 CET – Teknikeren bestilte.
Wed, 19 Nov 2025 17:42:18 CET – Vi opplever for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6910788
Location: Stakaldefoss
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Vedlikehold

Occurred: Wed, 19 Nov 2025 05:39:18 CET
Service(s) restored: Thu, 20 Nov 2025 15:53:57 CET

History:
Thu, 20 Nov 2025 15:52:58 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Mislykket planlagt arbeid. Løsning: Det planlagte arbeidet ble fullført etter at tjenestevinduet var over.
Thu, 20 Nov 2025 14:19:02 CET – Reparasjonsarbeid pågår.
Thu, 20 Nov 2025 10:00:57 CET – Tekniker på stedet. Reparasjonsarbeid pågår.
Wed, 19 Nov 2025 20:10:26 CET – Den estimerte reparasjonstiden blir utsatt fordi tilbakerullingsarbeidet er mer omfattende enn de opprinnelige estimatene.
Wed, 19 Nov 2025 13:18:49 CET – Teknikeren er for øyeblikket på stedet og forbereder seg på tilbakeføring av forrige endring.
Wed, 19 Nov 2025 11:30:46 CET – Tekniker på vei.
Wed, 19 Nov 2025 09:40:28 CET – Tekniker på vei.
Wed, 19 Nov 2025 07:49:17 CET – En tekniker ble sendt ut for å fullføre tilbakerullingen
Wed, 19 Nov 2025 05:44:39 CET – På grunn av en ulykke under planlagt arbeid måtte teknikeren sendes til sykehuset CHG0124737. Vi sender ut en tekniker for å komme raskt til stedet for å fullføre tilbakerullingen. Noen kundekretser er gjenopprettet.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6910683
Location: Stavanger
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Hardware kortfeil

Occurred: Wed, 19 Nov 2025 03:00:09 CET
Service(s) restored: Wed, 19 Nov 2025 05:07:46 CET

History:
Wed, 19 Nov 2025 05:07:01 CET – Feilen er løst. Forårsaket: Kjøleenheten sluttet å fungere på grunn av et problem med strømforsyningen. Løsning: Strømmen ble gjenopprettet til enheten, og defekt maskinvare ble tilbakestilt.
Wed, 19 Nov 2025 03:55:09 CET – Vi har funnet feilen, og vi har teknikere på stedet som jobber med restaurering.
Wed, 19 Nov 2025 03:03:10 CET – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.

Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.

Ticket number: CS6915236
Location: Trondheim
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Foreløpig ukjent

Occurred: Wed, 19 Nov 2025 23:57:49 CET
Service(s) restored: Thu, 20 Nov 2025 09:34:47 CET

History:
Thu, 20 Nov 2025 09:34:18 CET – Feilen er løst. Forårsaket: En kort avbrudd i gudstjenesten. Løsning: Ingen tiltak ble tatt, tjenestene ble automatisk gjenopprettet.
Thu, 20 Nov 2025 05:45:05 CET – Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.