Driftsmeldinger
Her finner du en oversikt over planlagt arbeid og eventuelle nettfeil. Klikk på driftsmeldingstittelen for å se detaljer om arbeidet eller feilen.
Pågående driftsforstyrrelser
Ticket number: CS6520867
Location: Bergen
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Fiberbrudd
Occurred: Thu, 26 Jun 2025 10:14:48 CEST
Estimated Time of Repair: To be announced
Status: Reservedeler bestilt
Next update: Mon, 18 Aug 2025 08:00:00 CEST
Fri, 15 Aug 2025 07:29:09 CEST – Vi venter fortsatt på svar fra vår underleverandør og deres leveringsteam. Vi vil gi ytterligere oppdateringer så snart vi har mer informasjon.
Thu, 14 Aug 2025 08:28:37 CEST – Vi har mottatt svar fra vår underleverandør angående den pågående installasjonsforsinkelsen. De undersøker for tiden problemet med leveringsteamet sitt. Vi vil gi ytterligere oppdateringer så snart vi har mer informasjon.
Wed, 13 Aug 2025 18:43:30 CEST – Den nye installasjonen fra underleverandøren tar lengre tid enn først anslått, og vi har foreløpig ikke en ny oppdatering. Vi har fulgt opp med underleverandørfor en statusoppdatering, men venter fortsatt på svar, beklager vi forsinkelsen.
Tue, 12 Aug 2025 21:52:54 CEST – Den nye installasjonen fra underleverandøren tar lengre tid enn først anslått, og vi har foreløpig ikke en ny oppdatering. Vi har fulgt opp med underleverandørfor en statusoppdatering, men venter fortsatt på svar, beklager vi forsinkelsen.
Tue, 12 Aug 2025 14:31:03 CEST – Den nye installasjonen fra underleverandøren tar lengre tid enn først anslått, og vi har foreløpig ikke en ny oppdatering. Vi har fulgt opp med underleverandørfor en statusoppdatering, men venter fortsatt på svar, beklager vi forsinkelsen.
Tue, 12 Aug 2025 10:43:17 CEST – Den nye installasjonen fra underleverandøren tar lengre tid enn først anslått, og vi har foreløpig ikke en ny oppdatering. Vi har fulgt opp med underleverandørfor en statusoppdatering, men venter fortsatt på svar, beklager vi forsinkelsen.
Mon, 11 Aug 2025 17:25:39 CEST – Den nye installasjonen fra underleverandøren tar lengre tid enn først anslått, og vi har foreløpig ikke en ny oppdatering. Vi har fulgt opp internt for en statusoppdatering, men venter fortsatt på svar, vi beklager forsinkelsen.
Mon, 11 Aug 2025 13:25:17 CEST – Den nye installasjonen fra underleverandøren tar lengre tid enn først anslått, og vi har foreløpig ikke en ny oppdatering. Vi har fulgt opp internt for en statusoppdatering, men venter fortsatt på svar, vi beklager forsinkelsen.
Sat, 09 Aug 2025 16:42:55 CEST – Den nye installasjonen fra underleverandøren tar lengre tid enn først anslått, og vi har foreløpig ikke en ny oppdatering. Status vil bli fulgt opp med underleverandør på mandag.
Fri, 08 Aug 2025 19:49:42 CEST – Underleverandøren er fortsatt i ferd med å installere den nye leveransen. Ytterligere oppdateringer kommer så snart vi har noe nytt.
Thu, 07 Aug 2025 19:21:15 CEST – Underleverandøren er fortsatt i ferd med å installere den nye leveransen, vi følger opp dem og bistår på alle måter vi kan. Ytterligere oppdateringer kommer i morgen.
Wed, 06 Aug 2025 15:13:42 CEST – Vi er i kontakt med underleverandøren for å innhente informasjon om hvorfor leveransen ennå ikke er aktiv. Takk for din forståelse og tålmodighet.
Tue, 05 Aug 2025 21:50:32 CEST – Vi er i kontakt med underleverandøren for å innhente informasjon om hvorfor leveransen ennå ikke er aktiv. Takk for din forståelse og tålmodighet.
Tue, 05 Aug 2025 17:26:09 CEST – Vi fortsetter feilsøkingen internt for å finne en best mulig løsning. Takk for din forståelse og tålmodighet.
Tue, 05 Aug 2025 13:04:06 CEST – Vi fortsetter feilsøkingen internt for å finne en best mulig løsning. Takk for din forståelse og tålmodighet.
Mon, 04 Aug 2025 20:35:16 CEST – Feilretting vil fortsette i morgen.
Mon, 04 Aug 2025 11:46:01 CEST – Vi er i kontakt med underleverandøren for å innhente informasjon om hvorfor leveransen ennå ikke er aktiv. Takk for din forståelse og tålmodighet.
Sat, 02 Aug 2025 18:23:30 CEST – Feilretting vil fortsette på mandag.
Fri, 01 Aug 2025 16:44:53 CEST – Etter å ha rådført seg med de relevante avdelingene, er den nye estimerte leveringsdatoen satt til ferdigstillelse i morgen. Takk for tålmodigheten, så holder vi deg informert så snart vi har mer informasjon.
Thu, 31 Jul 2025 15:02:59 CEST – Etter å ha rådført seg med de relevante avdelingene, er den nye estimerte leveringsdatoen satt til ferdigstillelse i morgen. Takk for tålmodigheten, så holder vi deg informert så snart vi har mer informasjon.
Wed, 30 Jul 2025 10:13:39 CEST – Leveringsstatusen forblir uendret på dette tidspunktet. Vi vil fortsette å kontakte de relevante avdelingene så snart de er tilgjengelige i morgen for å få en statusoppdatering og revidert estimert løsningstid (ETR). Takk for tålmodigheten, så holder vi deg informert så snart vi har mer informasjon.
Tue, 29 Jul 2025 18:42:46 CEST – Leveringsstatusen forblir uendret på dette tidspunktet. Vi vil fortsette å kontakte de relevante avdelingene så snart de er tilgjengelige i morgen for å få en statusoppdatering og revidert estimert løsningstid (ETR). Takk for tålmodigheten, så holder vi deg informert så snart vi har mer informasjon.
Mon, 28 Jul 2025 21:11:33 CEST – Leveransen er forsinket, og følges opp med relevante avdelinger for å få en statusoppdatering og en oppdatert ETR.
Fri, 25 Jul 2025 17:12:10 CEST – Leveransen er forsinket, og følges opp med relevante avdelinger for å få en statusoppdatering og en oppdatert ETR.
Thu, 24 Jul 2025 21:17:25 CEST – Leveransen er forsinket, og følges opp med relevante avdelinger for å få en statusoppdatering og en oppdatert ETR.
Thu, 24 Jul 2025 12:59:45 CEST – Underleverandør rapporterer at tilkoblingen skal kobles til eller før kl. 16:00 i dag.
Wed, 09 Jul 2025 14:29:21 CEST – Vi venter fortsatt på levering fra en underleverandør
Tue, 08 Jul 2025 14:57:45 CEST – Vi venter fortsatt på levering fra en underleverandør og kan ikke gi en ETR.
Tue, 08 Jul 2025 09:22:22 CEST – Vi venter på levering fra en underleverandør og kan ikke gi en ETR.
Mon, 07 Jul 2025 13:24:27 CEST – Vi venter på levering fra en underleverandør og kan ikke gi en ETR.
Mon, 07 Jul 2025 09:16:18 CEST – Vi venter på levering fra en underleverandør og kan ikke gi en ETR.
Fri, 04 Jul 2025 22:44:34 CEST – Vi venter på levering fra en underleverandør og kan ikke gi en ETR.
Fri, 04 Jul 2025 08:28:40 CEST – Venter på levering av erstatningsutstyr og deler.
Thu, 03 Jul 2025 19:52:31 CEST – Venter på levering av erstatningsutstyr og deler.
Thu, 03 Jul 2025 13:49:39 CEST – Venter på levering av erstatningsutstyr og deler.
Wed, 02 Jul 2025 11:21:01 CEST – Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.
Tue, 01 Jul 2025 19:26:11 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Feilsøking pågår fortsatt.
Tue, 01 Jul 2025 13:52:05 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Feilsøking pågår fortsatt.
Mon, 30 Jun 2025 21:34:15 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Feilsøking pågår fortsatt.
Mon, 30 Jun 2025 16:05:05 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Feilsøking pågår fortsatt.
Mon, 30 Jun 2025 10:09:04 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Feilsøking pågår fortsatt.
Sat, 28 Jun 2025 09:08:49 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.
Fri, 27 Jun 2025 16:36:49 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.
Fri, 27 Jun 2025 13:34:05 CEST – Feilsøking pågår med underleverandør.
Fri, 27 Jun 2025 10:20:03 CEST – Feilsøking pågår.
Thu, 26 Jun 2025 16:41:41 CEST – En forstyrrelse oppdaget i underleverandørens nettverk. Feilsøking pågår med underleverandør.
The update(s) are machine translated.
Ticket number: CS6639603
Location: Lillestrøm
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Fiberbrudd
Occurred: Thu, 14 Aug 2025 09:58:24 CEST
Estimated Time of Repair: To be announced
Status: Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Next update: Sat, 16 Aug 2025 19:00:00 CEST
Sat, 16 Aug 2025 16:00:12 CEST – Tekniker på stedet. Feilretting pågår
Sat, 16 Aug 2025 10:36:56 CEST – Tekniker underveis.
Sat, 16 Aug 2025 09:30:39 CEST – Ytterligere feilsøking og feilretting er foreløpig satt på vent på grunn av mangel på ressurser forårsaket av planlagt arbeid i området.
Fri, 15 Aug 2025 21:45:10 CEST – Ytterligere feilsøking og feilretting er foreløpig satt på vent på grunn av mangel på ressurser forårsaket av planlagt arbeid i området. Det er foreløpig uklart om det kan fortsette senere på natten, men vi presser på for det. Ellers vil arbeidet fortsette om morgenen.
Fri, 15 Aug 2025 19:26:28 CEST – Den estimerte reparasjonstiden er skjøvet tilbake fordi feilen var mer omfattende enn de første estimatene, vi følger opp gjenværende berørte mørkefiberkunder.
Fri, 15 Aug 2025 15:35:37 CEST – Tekniker på stedet. Feilretting pågår.
Fri, 15 Aug 2025 12:12:30 CEST – Tekniker på stedet. Feilretting pågår
Fri, 15 Aug 2025 04:52:11 CEST – Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, vil feilretting bli satt på vent til morgenen for videre feilsøking.
Thu, 14 Aug 2025 19:20:27 CEST – Feilretting pågår.
Thu, 14 Aug 2025 14:08:15 CEST – Kabelkutt har blitt plassert langs en jernbanelinje. Teknikeren venter nå på sikkerhetseskorte, og vil starte reparasjoner så snart de ankommer.
Thu, 14 Aug 2025 12:34:10 CEST – Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei nærmere den målte forkastningen for å få en bedre måling.
Thu, 14 Aug 2025 11:00:48 CEST – Tekniker bestilt.
The update(s) are machine translated.
Løste driftsforstyrrelser
Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: CS6639167
Location: Oslo – Lørenskog
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Foreløpig ukjent
Occurred: Thu, 14 Aug 2025 07:39:36 CEST
Service(s) restored: Fri, 15 Aug 2025 00:34:03 CEST
History:
Fri, 15 Aug 2025 00:30:21 CEST – Feilen er løst.
Forårsaket:
Fiber skade
Løsning:
Reparert fiber
Thu, 14 Aug 2025 21:57:24 CEST – Skjøting pågår
Thu, 14 Aug 2025 17:37:22 CEST – Reparasjonsarbeidet har startet. Gjeldende ETR er fem timer fra nå.
Thu, 14 Aug 2025 15:07:59 CEST – Mistanke om kabelfeil. Feilsøking pågår.
Thu, 14 Aug 2025 10:58:52 CEST – Kabelfeil oppdaget. Teknikere jobber med å rette opp problemet.
Thu, 14 Aug 2025 10:13:55 CEST – Venter på teknikeres ankomst
Thu, 14 Aug 2025 08:35:22 CEST – Tekniker bestilt.
Thu, 14 Aug 2025 07:50:17 CEST – Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.
The history log is machine translated.
Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: CS6643449
Location: Ski
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Fiberbrudd
Occurred: Fri, 15 Aug 2025 15:04:17 CEST
Service(s) restored: Fri, 15 Aug 2025 22:09:52 CEST
History:
Fri, 15 Aug 2025 22:09:03 CEST – Feilen er løst.
Forårsaket:
Fiber brudd.
Løsning:
Skadede fibre ble lokalisert og reparert.
Fri, 15 Aug 2025 21:32:00 CEST – Feil lokalisert. Teknikeren forbereder seg på å begynne å skjøte fibre snart.
Fri, 15 Aug 2025 19:44:48 CEST – Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei for å lokalisere feilen.
Fri, 15 Aug 2025 16:47:15 CEST – Tekniker bestilt, vil fortsette feilsøkingen på stedet.
The history log is machine translated.
Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: CS6634533
Location: Tromsø, Tromsøya
Description: Feil som påvirker flere kunder
Fault type: Power issue
Occurred: Wed, 13 Aug 2025 07:28:49 CEST
Service(s) restored: Wed, 13 Aug 2025 11:51:41 CEST
History:
Wed, 13 Aug 2025 10:44:01 CEST – Feilen er løst.
Forårsaket:
Strømbrudd.
Løsning:
Strømleverandøren løste strømbruddet. Noen kunder rammes av en lokal følgefeil som følge av strømbruddet, som vil bli fulgt opp og varslet i en egen forstyrrelse.
Wed, 13 Aug 2025 09:53:09 CEST – Strømleverandøren jobber fortsatt med å løse problemet, ETR har blitt forsinket og er for øyeblikket satt til 11:00.
Wed, 13 Aug 2025 07:36:21 CEST – Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.
The history log is machine translated.